مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

كودك، كامپيوتر و دردهاي مفصلي!

1390/5/14 19:45
نویسنده : یه مامان
3,252 بازدید
اشتراک گذاری

استفاده از كامپيوتر يكي از دلايل مهم كم‌تحركي و بي اشتهايي كودكان است و استفاده طولاني مدت از اين دستگاه، عوارضي مانند ناراحتي‌هاي قلبي و مفصلي را براي كودكان به وجود مي‌آورد...

احمد هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبري «فارس» با بيان اينكه كم‌تحركي در اطفال عوارض زيادي را در آنها به وجود مي‌آورد، اظهار داشت: كم تحركي موجب مي‌شود كه گردش خون به خوبي انجام نشود و همين مسئله مانع خونرساني مناسب به اعضاي بدن مي‌شود كه در نهايت هر عضو از بدن نمي‌تواند كار خود را به خوبي انجام دهد.

در حال حاضر استفاده از كامپيوتر يكي از مهمترين دلايل كم‌تحركي و بي اشتهايي در كودكان به شمار مي‌رود؛ استفاده طولاني مدت از اين دستگاه عوارضي مانند ناراحتي‌هاي قلبي و مفصلي را براي كودكان به وجود مي‌آورد.

اين فوق‌تخصص اطفال دير هضم شدن غذا را يكي ديگر از عوارض كم‌تحركي در كودكان دانست و خاطرنشان كرد: اين مسئله در كودكان بالاي 2 سال بيشتر ديده مي‌شود از اين رو زماني كه كودك كم تحرك باشد غذا دير هضم خواهد شد و همين مسئله چاقي در كودكان را تشديد كرده كه در نهايت درد‌هاي مفصلي را به وجود مي‌آورد.

ورزش‌هايي نظير فوتبال، واليبال و ژيمناستيك از جمله ورزش‌هايي است كه توصيه مي‌شود كودكان آنها را انجام دهند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان ماهان
14 مرداد 90 19:54
واقعا کامپیوتر چه ضررهایی که نداره !!!!!!!
بازم عالی و مفید بود
الهی همیشه موفق باشین


سلام مامان گل
بله همینطوره، والدین در میزان و نحوه ی استفاده ی بچه ها از کامپیوتر خیلی باید دقت کنند.
ما هم برای شما آرزوی موفقیت داریم
مامان ماهان عشق ماشین
16 مرداد 90 1:39
چند مدت پیش خانم دکتر فردوسی اومده بودن اینجا و میگفتن حداکثر زمانی که روزانه بچه ها اجازه دارند از کامپیوتر و یا game استفاده کنند نیم ساعته.یعنی وقتی کمتر از دیدن سی دی اول یک کارتون.

چه جالب
خیلی خوبه که با ایشون در ارتباط هستید، ممنون که این نکته رو به ما و بقیه مامان ها انتقال دادید