مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

5 بازی با هولاهوپ برای کودک شما!

1390/5/9 19:59
نویسنده : یه مامان
14,443 بازدید
اشتراک گذاری

 

هولاهوپ اسم همین حلقه های پلاستیکی رنگی است که برای لاغری دور کمر میچرخانند. علاوه بر اینکه از این حلقه برای لاغری استفاده می کنید، می توانید با آن چند بازی هم برای کودکتان بسازید! برای یاد گرفتن این بازی ها کافیست به ادامه ی مطلب بروید...

 

1- اگر کودک شما زیر دو سال است می توانید حلقه را روی زمین بگذارید و او را به همراه چند اسباب بازی در وسط حلقه بنشانید، رنگارنگ بودن حلقه برای او جذاب و جالب است.

2-  اگر کودک یک تا سه ساله دارید، بسته به سن او در فاصله مناسب از حلقه بنشینید، حلقه را روی زمین بگذارید و از کودکتان بخواهید چیزی مثل توپ یا لیوان پلاستکیی یا جوراب گلوله شده را توی حلقه بیندازد. اول چند بار خودتان این کار را بکنید، تا یاد بگیرد و هر بار موفق شد، برایش هورا بکشید و در حد گل تیم ملی تشویقش کنید.

3-  اگر کودکتان راه افتاده و تعادل دارد، حلقه را روبه روی او بگیرید و از او بخواهید از داخل آن رد شود. برای بچه های بزرگتر (دو ساله) می توان حلقه را بالاتر از سطح زمین گرفت و بچه های بزر گتر (سه ساله و بیشتر) میتوانند مثل شیرهای سیرک مثلا از داخل حلقه ای که آن را مثل پاندول تکان می دهید، رد شوند یا از درون آن شیرجه بروند روی بالشت هایی که آن طرف حلقه چیده اید!

 4- حلقه را با یک نخ به سقف وصل کنید (یا به یک میله بارفیکس گره بزنید) و دو طرف آن بنشینید و توپ را از توی آن برای هم پاس بدهید.

5-اگر حلقه تان قطعه قطعه است، با برداشتن چند تا از قطعات حلقه را کمی کوچکتر کنید و آن را به کودکتان بدهید تا آن را ایستاده نگه دارد و هل بدهد تا مثل چرخ بچرخد. این کار برای کودک بالای 3 سال مناسب تر است. اگر چند خرده ریز مثل چند تا دکمه کلید یا زنگوله به حلقه ببندید که صدا کند بیشتر هم خوش می گذرد!...

:منبعhttp://www.2onya.net/

(با کمی ویرایش)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان ماهان
9 مرداد 90 20:24
بابا دمت گرم
من یه دونه حلقه دارم ولی گذاشته بودم کنار با خوندن این مطلب علاقه مند شدم که با حلقه کار کنم مررررررررررررررررررررررررسی

الحمدالله، ان شاءالله که با انجام بازی ها شما و ماهان عزیز لذت ببرید.

مامان ماهان
9 مرداد 90 20:26
البته اینو بگم که به ماهان هم یاد میدم


مامان شازده کوچولو
10 مرداد 90 1:56
سلام دوست من
واقعا ایده قشنگیه ، من و پسرم هرکدوم یه حلقه برای خودمون داریم و تنها کاری که بلد بودم سعی در چرخوندن اونها بود البته محمدرضا با اونها بازی میکرد ولی کاملا بی هدف بود ، حتما از فردا بازیه جدید با حلقه رو بهش یاد میدم ، راستش توی این روزهای بلند نیاز به تنوع در بازی خیلی حس میشه........
دستتون درد نکنه
موفق باشید

سلام مامان عزیز
امیدواریم با فرزند خوبتون از این بازی ها لذت ببرید و لحظات شادی رو در کنار هم سپری کنید، سعی می کنیم در آینده بازی های ساده ی بیشتری رو در مدرسه آموزش بدیم
مامان بیتا
10 مرداد 90 7:11
مارا به دعا کاش نسازند فراموش
رندان سحرخیز که صاحب نفسانند
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

انشاالله تصمیم دارم هرروز معنی یکی از سوره های قرآن رو به صورت صوتی در وبلاگ بیتا قرار بدم. اگه دوست داشتید به ما سربزنید.
التماس دعا

سلام مامان خوب و مهربون
ما هم فرا رسیدن این ماه عزیز رو به شما تبریک می گیم و التماس دعا داریم،ان شاالله که دل بیتا جون و مامان مهربونش هم مثل وبلاگش دراین ماه نورانی بشه.
چشم خدمت می رسیم
موفق باشید
مامان زهرا نازنازی
10 مرداد 90 18:20
ممنون از ایده ی خوبتون

خواهش میکنم مامان مهربون
مامان ماهان عشق ماشین
11 مرداد 90 22:08
خیلی ایده های جالبی بودن.تا حالا امتحان نکرده بودم.من و ماهان میریم تو کارش.مطمئنم خوشش میاد.

امیدواریم که شما و ماهان عزیز از این بازی لذت ببرید