مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

روش گفتگو با فرزند؛ قسمت پنجم؛ برآورده کردن خیالی آرزوها

1397/5/12 5:26
نویسنده : یه مامان
1,856 بازدید
اشتراک گذاری

 به نام خدا 

سلام
ان شاالله که تا اینجا سه روشی که برای گفتگو با فرزندتون گفتیم رو استفاده کرده باشید و از نتایجش بهره مند شده باشید.

امروز میخوایم روش چهارم رو با هم بخونیم که واقعا معجزه می کنه و من به شخصه نتایجش رو در گفتگو با فرزندم بارها تجربه کردم.👌

✅فقط یادتون باشه اصول قبلی (مخصوصا اصل یک) رو هم در حین گفتگو رعایت کنید

با ما همراه باشید...

در گفتگو با کودک به جای اینکه توضیح دهید و منطق به کار ببرید آرزوهای کودکان را به صورت خیالی برآورده کنید. 

شما باید سعی کنید با کودک در آرزوها و خواسته هایش همراه شوید. 
 برآورده کردن آرزوهای کودک به صورت خیالی و همراه شدن با کودک در آرزوهایش باعث می شود او شما را مانعی برای رسیدن به آرزوهایش تصور نکند که بخواهد با گریه و جیغ و فریاد حرفش را به گوش شما برساند تا شما را قانع کند! 

 مثال برای استفاده از توضیح و منطق در گفتگو

کودک: من سیب زمینی سرخ کرده میخوام
مادر: عزیزم دیگه تموم شده، نداریم

کودک: من از اونا میخوام! من سیب زمینی سرخ کرده میخوااااام!
مادر: مگه بهت نگفتم که دیگه نداریم

مادر: بیا کمی پوره  ی سیب زمینی بخور
کودک: نمی خوام!

کودک پا به زمین میزند و گریه می کند
مادر: این کارا چیه؟ زشته بچه بازی در نیار!

و این کشمکش بی نتیجه بین مادر و کودک  کم کم به جاهای باریک کشیده خواهد شد!!!...


 حالا همون مثال، این دفعه با رویکرد برآورده کردن خیالی آرزوها

👇👇👇👇👇👇👇 

کودک: من سیب زمینی سرخ کرده میخوام...
مادر: کاشکی یه کمی تو خونه داشتم و بهت میدادم

کودک: من از اونا میخوام! 🙁
مادر: میدونم که تو چقدر دلت میخواد که از اونا داشته باشی...😔

کودک: کاشکی حالا از اونا داشتم
مادر: بله کاشکی منم مثل توی کارتون ها جادو بلد بودم و یهو اجی مجی میکردم و از اونا درست می کردم!😅

کودک: خب... حالا میشه یه کمی بهم پوره سیب زمینی بدی؟😏
مادر: بله، البته که میشه.👌

گاهی اوقات اگر کسی فقط درک کند که تا چه اندازه دلتان چیزی را می خواهد عدم دسترسی به آن برایتان آسانتر می شود.

موفق باشیدگل

پسندها (9)

نظرات (4)

مامان امیر علیمامان امیر علی
12 مرداد 97 10:09
سلام من این راه رو خیلی خیلی تجربه کردم همیشه جواب میدهگل
یه مامان
پاسخ
تشویقتشویقتشویقتشویق
آفففففففرین به شما مامان خوب و زرنگمحبت
مامان پریسامامان پریسا
13 مرداد 97 15:14
کاملا موافقمتشویق
من هم از راه گاهی استفاده میکنم. والبته برای بچه هایی که قوه ی تخیل قوی تری دارن بیشتر  کاربرد داره و جواب میدهزنده
یه مامان
پاسخ
تشویقتشویقتشویقتشویق
ممنون که وقت گذاشتید و همه ی مطالب رو خوندید
راستی شما هنوز هم شاغل هستید و توی مدرسه مشغولید؟
مامان و بابامامان و بابا
14 مرداد 97 6:31
عالیهمحبت
یه مامان
پاسخ
👌زیبامحبت
مامان پریسامامان پریسا
15 مرداد 97 14:55
سلام خواهش میکنم.
من همیشه از مطالب مدرسه استفاده میکنم.
مطلبی که خوب باشه هیچ وقت خسته کننده یا تکراری نمیشه

منظورتون از کار، مهد کودک بود؟
نه دیگه از همون موقع که عمل کردم دیگه نرفتم مهد یعنی توانش رو نداشتم.
اما الان دوباره خیلی دوست دارم برم.کار با بچه ها لذت بخشهمنتظر
یه مامان
پاسخ
ممنونم لطف دارید شمابوس
بله منظورم همون بود، وای چه روزایی بود اون روزا که در به در جویای حالتون بودیم و دستمونم به جایی بند نبود خدا رو شکر که حالتون خوبه
ان شاالله که خدا سلامتی و توان و انرژی مضاعف بهتون بدهمحبت