مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 15 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

سوال: پسر یکساله ام تازگی سرش رو میکوبه روی زمین، دیوار و... چیکار کنم؟

1397/5/7 3:31
نویسنده : یه مامان
2,613 بازدید
اشتراک گذاری

♦️سئوال: 
پسریکساله ای دارم، به تازگی با دست میزنه توی سر خودش و یا سرش را میکوبه روی زمین، دیوار، میز، تخت و... اطرافیان میگن میخواد زبون باز کنه که این رفتار رو انجام میده، ولی من فکرنمیکنم!
از بس بهش دراین زمینه توجه شده و دعواش کردم که این کار را نکنه، هروقت ناراحت میشه از موضوعی سریع سرش رو میزنه به زمین یا جاهای دیگه... نگرانشم که نکنه سر و مغزش آسیب ببینه لطفا راهنماییم کنید 
ممنون


♦️پاسخ مدرسه ی مامان ها:


در مورد مشکلی که مطرح کرده بودید با توجه به سن فرزندتون باید بدونید که همین تذکر دادن شما و نوع عکس العملتون نسبت به این رفتارش خیلی مهم و تاثیرگذار هست. تکنیکی که شما باید در این سن ازش استفاده کنید فقط و فقط تکنیک حواس پرتی هست نه تذکر دادن.

👈یک اصل روانشناسی هست که میگه توجه باعث تقویت رفتار میشه و شما به هر رفتاری از فرزندتون که توجه نشون بدید باعث تقویت اون رفتارش میشید چه اون رفتارش مثبت باشه چه منفی. 
توجه نشون دادن شامل هر نوع عکس العملی که از خودتون نشون بدید میشه.چه دعواش کنید چه قربوت صدقه اش برید و چه فقط بگید آخ همه ی اینا باعث میشه این رفتار فرزندتون تقویت بشه و بیشتر این کار رو تکرار کنه تا اون عکس العمل شما رو داشته باشه.

کاری که شما باید بکنید اینه که این رفتارش رو کاملا ندید بگیرید؛👈 انگار نه انگار👉. 

قشنگ خودتون رو بزنید به اون راه و  البته با شور و هیجان به یک چیز دیگه ای توجه نشون بدید

مثلا یه وسیله ای اسباب بازی یا هر چیز دیگه ای رو بردارید و هی برا خودتون یه گوشه ای بگید وای اینو نگاه کن چقدر جالب و قشنگه الکی برا خودتون اون گوشه ذوق زده بشید کاری هم به فرزندتون نداشته باشید!

خیلی زود خواهید دید که بلافاصله کارش رو ول میکنه و میاد ببینه چی دست شماست البته به شرطی که شما خوب کارتون رو انجام داده باشید.

👌اینجوری بدون تذکر و توجه نشون دادن به رفتارش مانع انجام کارش شدید و به مرور زمان اون رفتار رو ترک خواهد کرد،  نگران نباشید.

موفق باشیدگل

پسندها (4)

نظرات (4)

مامانیمامانی
8 مرداد 97 9:34
بله این روش نادیده گرفتن خیلی خوبه من توی کارهای اشتباهی که دخترم انجام میداد عمل می کردم خیلی نتیجه ی خوبی داشت و داره
یه مامان
پاسخ
بله درسته
آفففففرین به شما مامان نمونهتشویق
مامان پریسامامان پریسا
13 مرداد 97 15:06
راهنمایی عالی بودتشویق
من از این ترفند نادیده گرفتن بسسسسیار زیاد استفاده میکنمخنده
یه مامان
پاسخ
آففففرین خیلی خوبه

هنوزم استفاده میکنید؟خندونک
مامان پریسامامان پریسا
15 مرداد 97 14:50
سلام
بله استفاده میکنم.
البته چون پریسا بزرگتر شده من هم از ورژن های پیشرفته تر کمک میگیرمخندونک
یه مامان
پاسخ
چه جالب
فرصت کردید برا ما هم بگید از اون ورژن های پیشرفته تر محبتزیبا
مامان پریسامامان پریسا
22 مرداد 97 0:55
مثلا همین دیشب حسابی سکسه میکرد.
میگفت مامان یه کاری بکن اروم بشم.
موقع خواب میخواستم موهاشو باز کنم.
یه هو دستم خورد موهاش کشیده شد.اینم که حسسسساسخنده

تا اومد گریه کنه ( من یادم اومد به سکسه اش) بهش گفتم از سکسه چه خبرمتفکر

دید که بببببله....سکسه رفع شده و در نتیجه گریه زاری و دعوا بابت مو کشید هم برطرف شدخندونک

البته  این حواس پرانی حالت  طنز داشت ولی برای موارد مهم تر هم کاربرد داره.
اگر یادم اومد مینویسمآرام
یه مامان
پاسخ
ایول به شما مامان باهوش و زرنگخندونکتشویق
جالب بود
اگه بازم یادتون اومد حتما برامون بنویسید مشتاق شنیدنش هستیمبوس