مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

کاربردهای حس جاندار پنداری قسمت دوم؛ آموزش نظم

1397/4/20 5:59
نویسنده : یه مامان
2,038 بازدید
اشتراک گذاری

در قسمت قبل با حس جاندارپنداری در بچه ها آشنا شدیم و گفتیم که جاندار پنداری حدود 2 سالگی شروع میشه، در 4 تا 5 سالگی به اوج خودش می‌رسه و بعد با سرعت کم میشه،و در آستانه ورود كودك به مدرسه از بین می ره

قرار شد کاربردهایی از این ابزار تربیتی رو براتون بگیم یادتون باشه که این ابزار تربیتی گاهی معجزه میکنه 😉یکی از کاربردهای حس جاندار پنداری آموزش نظم‌ به کودک است که آن را در قالب یک مثال با هم دنبال میکنیم

👈 موقعیت:

 فرض کنید کودک سه ساله ی شما همه ی اسباب بازی هایش را در اتاق ریخته و شما دوست دارید حداقل در جمع کردن آن ها به شما کمک کند!

❌ راه بی نتیجه —> امر مستقیم

مادر: اسباب بازی هات رو جمع کن
کودک: نمی خوام، شما جمع کن
مادر: همیشه من باید اونا رو جمع کنم هر کس خودش باید کارهاش رو انجام بده
کودک: نمی تونم آخه خسته میشم
مادر: خب منم خسته ام اصلا همه رو جمع می کنم و میذارم جایی که دیگه دستت بهشون نرسه
کودک: نه  مامان ( در حالی که گریه می کند)
مادر: خب مگه صدبار نگفتم اونا رو از اتاقت بیرون نیار چرا گوش نمی کنی...

👈 و نصیحت های تکراری و بدون نتیجه همینطور از طرف مادر ادامه پیدا می کند و کودک هم با لجبازی و گریه کاری که مادر می خواهد را انجام نمی دهد

✅ راه ساده —> استفاده از حس جاندار پنداری

👈برای اینکه کودک وسیله هایش را سر جایشان بگذارد کافیست مادر با تغییر صدای خود از طرف آن ها صحبت کند و به کودک بگوید:

ما دوست داریم سر جامون باشیم اینطوری دیگه کسی پا روی ما نمیذاره و له نمی شیم و نمی شکنیم؛ کاشکی یکی پیدا بشه و ما رو بذاره سر جامون!

✅ مادر با تعجب خواهد دید که کودک به سرعت به حرف های آن ها پاسخ داده و آن ها را سر جای خودشان خواهد گذاشت👌

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

👈 این معجزه ی حس جاندارپنداری کودک است که حرف شنوی او از وسایل و اسباب بازی هایش بیشتر از حرف شنوی او از خودِ شماست😉

اگه این پست رو پسندیدید بگید تا باز هم از این مثال ها و کاربردها براتون بذاریم گل

پسندها (5)

نظرات (2)

مامانمامان
20 تیر 97 9:10
خیلی عالی بود مثل همیشه..ممنوووووووووووون
دقیقا من همه روشها را امتحان کرده بودم!!کلی خندم گرفت.البته نتیجه داده بود ولی شاید از راه صحیح نبوده. الان پسرم بهش بگم وسایلتو جمع کن وقت خوابه جمع میکنه گاهی میگه کمکم کن منم کمکش میکنم.یعنی بدون ناراحتی حرف گوش میده الان و جزء وظایفش میدونه که اگه بهش کمک کنم لطف کردم.ولی قبلا دغدغه داشتیم
یه مامان
پاسخ
سلاممممخندونک
خواهش میکنم
آفرین به شما که وقتی کمک میخواد کمکش میکنیدتشویقچشمک
خوشحالم که این مساله براتون حل شده اسزیباگل
مامانیمامانی
20 تیر 97 10:17
خیلی جالب بودخنده
یه مامان
پاسخ
جالب تر وقتی هست که با حرف شنوی بچه ها از وسایلشون روبرو میشیم😉