مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

هشت بازی در یک بازی!

1394/8/18 9:03
نویسنده : یه مامان
5,682 بازدید
اشتراک گذاری

این بازی رو من با دختر سه ساله ام انجام دادم و چون مراحل بازی زیاده و تنوع زیادی داره مدت زیادی میتونه بچه ها رو مشغول کنه. برای بچه های کوچکتر با اندکی تغییر میتونه قابل اجرا باشه و فکر میکنم بچه های بزرگتر چون از پس همه مراحل بازی برمیان، بیشتر علاقه نشون بدن...

مرحله اول (کشیدن اشکال و رنگ آمیزی(:

شکلهای هندسی و شکلهای ساده رو با ذکر نامشون کشیدم و بعد از اون از دخترم خواستم رنگشون کنه. میتونید دور شکلها رو با ماژیک بکشید چون ضخامتش بهمون کمک میکنه ، البته من با مداد ضخیم اونا رو کشیدم.

 مرحله دوم (سوزنکاری):

من از سوزن بافتنی که سر تیزی نداره و خطر کمتری داره استفاده کردم، برای بچه های بزرگتر فکر کنم سوزنهای معمولی هم جواب بده. اول کاغذ رو روی فرش قرار دادم و خودم دور یکی از اشکال رو سوزن زدم و بعد از دخترم خواستم که اینکار رو بکنه.

اینکار برای تقریت مهارتهای ظریف انگشتها و هماهنگی چشم و دستشون خیلی خوبه.راضی

 مرحله سوم (عبور نور از سوراخها):

من چراغ اتاق رو خاموش کردم و کاغذ رو جلوی چراغ خوابش گرفتم و سوراخها خودشون رو نشون دادند  البته فکر میکنم اگه با چراغ قوه اینکار رو انجام بدیم جذابتر باشه و یا حتی میشه چراغ قوه رو پشت شکلها بذاریم و عکس اونها رو روی دیوار مشاهده کنیم.

 مرحله چهارم (حدس شکلها بصورت خط بریل):

پشت کار رو نشون دخترم دادم و از چشت گفتم حدس بزنه اونا چه شکلی هستند. و بعد چشمهام رو بستم رو به دخترم گفتم انگشت منو بذاره روی یکی از شکلها تا من با لمس اون خدس بزنم چه شکلیه.

بعد از اون دخترم تمایل نشون داد این کار رو بکنه، شکلهای ساده رو انتخاب کنید تا لمس کنن.

 مرحله پنجم (درآوردن اشکال):

این کار برای دختر سه ساله ام سخت بود، البته شکلهایی رو که خودم سوزن زده بودم چون سوزنها نزدیک بهم بودند راحت میتونست، ولی شکلهایی که خودش سوزن زده بود چون فاصله ها بیشتر بودند براش سخت بود و خودم این کار رو کردم

 

 مرحله ششم (پازل):

 

شکلهای درآورده شده رو از دخترم خواستم مثل پازل بذاره سرجاهاشون.

 مرحله هفتم (تصویرسازی با شکلها):

تو این مرحله از دخترم خواستم که با شکلهای دراومده یه تصویر درست کنه. این قسمت برا بالابردن خلاقیت و تخیل بچه ها خیلی خوبه.

 مرحله هشتم (شابلون):

کار این مرحله با سوراخهای ایجاد شده اس. اگه ابر دارید که با استفاده از ابر، ولی من چون نداشتم پنبه و آبرنگ و گواش رو جلوش گذاشتم تا با آغشته کردن پنبه به رنگ و با استفاده از ضربه زدن روی شکلها ، شکل موردنظر رو چاپ کنه.

این کار هم جذابیت زیادی براشون داره.

یادمون باشه که هدف اصلی لذت بردنه و توی انجام مراحل اگه خسته شدن و یا خود بچه ها طرحی داشتند کاملا آزاد بذاریم تا کیف کنندزیبا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مریم مامان دونه برفی
18 آبان 94 10:32
سلام واای چه خلاقیتی ..ممنون چه مراحلی هم داره. حتما از این بازی استفاده می کنم. فقط مشکل من با اون سوزنه است که می ترسم به دستش بخوره باید فکر دیگه ی براش کرد . شاید نوک تیز پرگار بهتر باشه!
یه مامان
پاسخ
سلام خواهش می کنم قابل شما رو نداشت، شما می تونید از خلال دندون یا سیخ چوبی هم به جای سوزن استفاده کنید
مامان فرنيا
18 آبان 94 12:52
سلام چه بازي جالبي خيلي خوووووووووووووووووب است
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز قابل شما رو نداشت امیدوارم فرنیا جان هم خوشش بیاد
بابا و مامان
24 آبان 94 7:30
سلام ممنون خیلی عالی بود
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز خواهش میشه، لحظات شادی رو براتون آرزو داریم
مامان فاطمه
27 آبان 94 13:59
سلام. خيلي بازي خوبيه لذت بردم دست شما درد نكنه
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز خوشحالیم که مورد توجهتون واقع شده
مامان نیایش
29 آذر 94 17:24
واقعا جالب بود. ممنون
یه مامان
پاسخ
خواهش می کنیم، خوشحالیم که خوشتون اومده
کیمیا
13 مرداد 95 12:10
عالی آفرین و ممنون
یه مامان
پاسخ
خواهش میکنم قابل شما رو نداشت