مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 13 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

آیا می دانید که؟...

1390/4/29 15:53
نویسنده : یه مامان
5,557 بازدید
اشتراک گذاری

 

آیا می دانید که ماساژ كودك، یكی از زیباترین راه‌های شناخت احساسات و ایجاد آرامش خاطر و کمک به تکامل رشد كودكان است؟...

 

طریقه ی ماساژ دادن را قبلا آموزش داده ایم، برای مشاهده و یادآوری کلیک کنید.

۱۰ دقیقه ماساژ ۲‌تا‌۳ بار در هفته می‌تواند به ارتباط بین كودك و مادر و در جلوگیری از بیماری‌ها موثر باشد.

 دكتر مامك شریعت، متخصص بهداشت مادر و كودك و معاون پژوهشی مركز تحقیقات مادر، جنین و نوزاد در گفتگو دراین‌باره می‌گوید: ماساژ كودكان از بدو تولد تا پایان شیرخوارگی در رشد عاطفی و روانی، تكامل اجتماعی و هوشی كودك تاثیر بسزایی دارد.

 پیش از این تصور بر این بود كه ماساژ بیشترین تماس و تحریك پوستی را برای كودك ایجاد می‌كند و تنها برای نوزادان نارس، بسیار كم‌وزن یا نوزادان مبتلا به اختلالات تكامل مفید است، ولی امروزه مشخص شده است كه ماساژ در یك كودك كاملا سالم و بدون مشكل می‌تواند در افزایش سرعت رشد و تكامل عصبی بخصوص تكامل بهینه در تعاملات اجتماعی و هوشیاری كودك موثر باشد.

 دكتر شریعت با اشاره به این كه هنگام ماساژ، نوزاد یا شیرخوار باید سرحال و خوشحال باشید، می‌افزاید: كودك هنگام ماساژ باید سیر بوده و احساس گرسنگی نكند و مادر از تمیز بودن پوشك وی مطمئن باشد و خود با سرحالی و رضایت كامل، كودك را ماساژ دهد.

توصيه مادرانه

به گفته اين پزشك متخصص، توصيه مي‌شود مادران چشم در چشم كودك خود انداخته و شرايطي را فراهم سازند تا نوزاد نيز بتواند بخوبي در چهره آنها نگاه كند. با او صحبت كنند، براي او شعر و آواز بخوانند و هر روز وي را يك تا 2 مرتبه ماساژ دهند.

ماساژ یعنی تماس بدن از فرق سر تا نوك پا‌ كه در اين امر پدران نيز مي‌توانند مشاركت داشته باشند تا با اين رفتار خود، هم مادر را مورد حمايت خود قرار دهند و از اضطراب وي بكاهند و هم روابط عاطفي بين پدر و فرزند را قوي‌تر كنند.

منبع: جام جم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان علی مرتضی
29 تیر 90 16:16
سلام ممنونم که راجب ماساژ مطلب نوشتی
راستی به نی نی من رای بدید کدش 122 شانس میاره ها...

سلام. خواهش میکنم، امیدواریم که نی نی شما در تمام مراحل زندگیش موفق باشه.