مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

کوکی میکری

1393/11/30 9:50
نویسنده : یه مامان
7,883 بازدید
اشتراک گذاری

صراحتا می تونم بهتون بگم راحتترین و سریعترین شیرینی یا کیکی که تا حالا درست کردم همین کوکیه که دستورش رو براتون مینویسم ،احتمالا بسیاری از مامانهای هنرمند این کوکی خوشمزه رو بلدن اما این مطلب رو برای اون دسته از مامانهایی میذارم که تا حالا این کوکی رو امتحان نکردن و به خصوص یه کوچولوی شیرینی خور مثل من دارند برای تهیه در ادامه مطالب با من همراه باشید...

مواد لازم :

آرد الک شده: 2 پیمانه

شکر: 1.5 پیمانه

روغن مایع: 3.4 پیمانه

شیر: 3.4 پیمانه

تخم مرغ: 3 عدد

بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری سرصاف

وانیل:1.4 قاشق چایخوری

زعفران یا پودر کاکائو یا رنگ مجاز خوراکی: دلخواه به اندازه کافی

طرز تهیه:

همه مواد را با هم مخلوط میکنیم سپس خانه های دستگاه میکر (ساندویج ساز خودمون) رو چرب میکنیم و روشن می کنیم

 

 

سپس از مواد یک قاشق در هرخانه می ریزیم در آن را می بندیم

 بستگی به دستگاهتون 3 تا 5 دقیقه طول میکشه سپس کوکی آمادست ،این پشت کوکی هست اگه میخواید روی کوکی هم مثل پشتش بشه میتونید برگردونید اما من اینکار رو نکردم

می تونید به دلخواه توی مواد پودر کاکائو یا زعفران یا ترکیب هردو بریزید اما من این دفعه نا پرهیزی کردم و کودک درونم گولم زد و رنگ خوراکی ریختم، راستی میتونید روش کنجد هم بپاشید من نداشتم ،نریختم

یک کوکی خوشمزه و راحت، کوچولوی من که عاشقشه امیدوارم عزیزان شما هم دوست داشته باشند،نوش جان

پسندها (1)

نظرات (27)

مامان یاسمن و محمد پارسا
30 بهمن 93 11:05
سلام مامان عزیز معلومه خیلی خوشمزست دستتون درد نکنه
sina
30 بهمن 93 15:24
سلام دوست دارید که یک کد ساعت زیبا با عکس فرزندتون به رایگان ساخته بشه؟؟؟؟ پس یک سری به وب بنده بزنید و کد را به رایگان سفارش بدید
مامان شبنم
30 بهمن 93 15:40
سلام بسیار جالب بود مخصوصا که این دستگاه ما مدتیه توی کمد بیکار مونده وقتشه یه سری بهش بزنم
مامان اهورا
1 اسفند 93 0:21
سلام،مامان عزیز یاسمن و محمد پارسا،ممنون از شما ،چیزی شبیه به کیک ساده است اما نرمتر ،امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد،به امتحان کردنش میارزه
مامان اهورا
1 اسفند 93 0:29
سلام مامان شبنم عزیز،همکار گرامی ممنونم،پس منم واجب شد پیراشکی میکری و اسنک و..هم براتون بزارم که دستگاهتون دیگه تو کمد نمونهامیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
فاطمه مامان گلها
1 اسفند 93 2:21
به به چه خوشمزه و راحت
مامان یاسمن و محمد پارسا
1 اسفند 93 9:03
سلام چشم اطاعت امر به زودی درستش می کنم
مامان علی آقا
1 اسفند 93 9:57
سلام مامان عزیز اهورا خیلی ممنون از شیرینی خوشگل و راحتی که بهمون یاد دادید، حیف که ما از این دستگاه ها نداریم وگرنه حتما برای کوچولوی شیرینی خورم درستش میکردم احتمالا با این دستورات خوشمزه ای که میخواید بذارید آخرش مجبور میشم برم یکیش رو بخرم!
مامان علی آقا
1 اسفند 93 10:01
راستی یادمون رفته بود بهتون بگیم، برای پاسخ به نظرات پست هاتون می تونید از بخش مدیریت به قسمت مدیریت مطالب قبلی برید و از اونجا به راحتی به هر نظر پاسخ بدید این هم از جمله اکتشافات همیار عزیز مامان یاسمن و محمدپارسا بود که ما همین جا از ایشون تشکرات فراوان داریم چون اصلا به این نکته دقت نکرده بودیم و تا قبل از اون فکر می کردیم که همیاران به نظرات پست هاشون دسترسی ندارن اینم از مزایای داشتن همیاران خوب و فعال و نمونه است که می تونیم از هر نظر ازشون چیزهای خوب و مفید یاد بگیریم ممنـــــــــــــــــونیم مامان یاسمن و محمدپارسا
مامان اهورا
1 اسفند 93 12:48
سلام مامان گلهای عزیز،ممنون از نظرتون ،سپاس فراوان
مامان اهورا
1 اسفند 93 12:51
سلام مامان عزیزگلها،ممنون از نظرتون،سپاس فراوان
مامان اهورا
1 اسفند 93 13:08
سلام مامان عزیز علی آقا ممنون شما لطف دارید ،اما اگه دوست داشته باشید درست کنید میتونید فنجانهای چایخوری رو چرب کنید و این مواد رو تا نصف توی فنجانها بریزید و سپس توی یک قابلمه تا نصف فنجونها آب بریزید فنجونها رو توش بچینید وقتی آب جوش اومد در قابلمه رو با دم کنی به مدت یکربع بزارید و اصلا درش رو برنداریدسپس شعله رو خاموش کنید 10 دقیقه هم بدون اینکه درش رو بردارید بزارید بمونه وقتی درش رو باز میکنید کلی هیجانزده میشید سپس ته فنجونها رو داخل آب سرد میزاریم و براحتی در میاد،از درست شدش عکس دارم اما اگه عمری باقی موند سعی میکنم از مراحلش عکس بگیرم و پست کنم،در ضمن ممنون از مامان یاسمن و محمد پارسا به خاطر نکته بینی و دقتشون مسلمه که ایشون استاد هستند
مامان
2 اسفند 93 1:49
سلام من رفتم دستگاه خواهرم رو گرفتم تا فردا برا بچه هام درست کنم دستور پختت هاتون با اين دستگاه رو زودتر بذارين تا من اين دستگاه دستمه ممنوننم
مامان علی آقا
2 اسفند 93 6:59
سلام ممنون از توضیحات کاملتون، اتفاقا یه مدل کیک فنجونی همین مدلی درست می کنم که خب البته یه دونه تخم مرغ داره و با اینی که شما دستورش رو دادید کمی متفاوت هست اما خدائیش یکی از جذابیت های این کوکی میکری شما همون شکل مثلثیش هست احتمالا باید برم قالب های شکلی و مدل دار بگیرم و به روش همون قابلمه که به خوبی توضیح دادید درست کنم، شایدم آخرش گول خوردم و رفتم دستگاه رو خریدم
مامان فرنيا
2 اسفند 93 7:35
ممنون از دستور خوشمزه تون قبلا درست كرده بودم اما فراموش شده بود انشالله وقت كنم امروز با دخترم بپزم كلي كيف كنه خودش ميتونه همه كارها را انجام بده اخه توي اشپزي و شيريني پزي كمكم ميكنه اما اخرش وقتي كارمون به اجاق گاز ميكشه و من خيلي بهش ميگم نزديك نشه ناراحت ميشه اينبار ميتونه تا اخرش خودش شيرينيها را درست كنه
مامان اهورا
2 اسفند 93 9:59
سلام مامان عزیز،چشم اگه وقت کنم درست کنم حتما میذارم ،امیدوارم که خوشتون بیاد
مامان اهورا
2 اسفند 93 10:07
سلام مامان علی آقا ،اتفاقا بهتره گول بخورید و برید بخرید چون به نظر من بچه ها چیزهایی که با این دستگاه درست میشه به خاطر شکل فست فودیش بیشتر میپسندند و ما هم با دونستن اونچه که توش میریزیم از خوردن فست فودهای بیرون جلوگیری میکنیم امیدوارم که زودتر بخرید و لذتش رو ببرید
مامان اهورا
2 اسفند 93 10:16
سلام مامان عزیز فرنیا ،احسنت به فرنیا جون ،مسلما دختر خوشگلتون هم به مادرش رفته و میخواد یه کدبانوی حسابی بشه ،البته منم یه همکار کوچولوی همیشگی دارم که غذاهام بدون دخالت ایشون لطفی ندارن امیدوارم لحظات خوبی داشته باشید
مامان
3 اسفند 93 0:14
چرا مال من همش میچسبید به دستگاه ؟ اصلا خوب نشد ده دقیقه هم توش بود ها انگار خمیر بود !
مادر خانومي
3 اسفند 93 12:23
دستت درد نگنه مامان اهورا منم این دستگاهم توی کابینت لالا کرده بود. امیدوارم بچه ها دوست داشته باشند
مامان پارسا
4 اسفند 93 11:39
ممنون از دستور پختی که گذاشتین آخر هفته درست می کنم خدا قوت
مامان اهورا
5 اسفند 93 8:16
سلام مامان عزیز ،میبخشید دیر جواب میدم ،اینترنتمون قطع شده بود،متاسفم که اینطور شد،چند تا نکته رو که میگم اگه رعایت کرده بودین نباید چنین اتفاقی بیفته چون من معمولا ماهی چندبار درست میکنم و تا حالا چنین اتفاقی نیافتاده،یک اینکه هردو طرف دستگاه رو چرب کردید؟دوم ،مقدار بکینگ پودر رو به اندازه ریخته باشید و سوم اینکه آرد رو الک کرده باشید و اینکه مواد رو کاملا با هم مخلوط کرده باشید،امیدوارم بازم درست کنید و از نتیجه راضی باشید
مامان اهورا
5 اسفند 93 8:21
سلام مادر خانومی عزیز ،ممنون از لطفتون ،این دستگاه کاربردهای زیادی داره ،امیدوارم درست کنید و عزیزانتون هم خوششون بیاد
مامان اهورا
5 اسفند 93 8:29
سلام مامان عزیز پارسا ،ممنون، امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد
مادر خانومي
6 اسفند 93 10:43
خیلی خوشمزه شد مامانی . قربون دستت که این چیزهای خوب رو یاد ما مامان های تبنل می دی.
مامان اهورا
7 اسفند 93 10:43
خواهش میکنم مادر خانومی عزیز ،خوشحالم که خوشتون اومد ،نوش جان
zahra
26 اردیبهشت 94 16:00
اگر دستگاه ساندویج ساز نداشتیم میتوانییم طوری که دلمان میخواهد آن را شکل دهیم و در فر بپزیم..؟؟؟