مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تجربه ی موفق 31؛ استفاده از عرقیجات برای بیماریهای کودکان

1393/12/5 6:15
نویسنده : یه مامان
3,263 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به شما دوستان عزیزمحبت همینطور خانم مدیرای محترممحبت

امروز صبح داشتم با خودم فکر می کردم یه پیشنهاد بدم به دوستان گلم همینطور خانم مدیرای محترم و اگه دوست داشتند اینجا یه قسمت داشته باشیم به عنوان تجربیات کوچک مادرانه  به این صورت که  هر کسی تجربه های تو مصرف  عرقیجات , و داروهای گیاهی داره را در اختیار دوستان دیگه قرا بده حالا من  2 تا تجربه  ای که داشتم را اینجا برا دوستان می زارم  البته ادامه این  طور پست باشه اگه شما پسندید حالا من دو تا تجربه که دارم و می نویسم اگه این پست مورد پسند شما هم  نبود باز خیالم راحته دو تا تجربه خیلی خیلی خوب در اختیار دوستان گلم گذاشتم آرام

بفرمایید ادامه مطلب… 

1- عرق اترج

اولیش اینکه یه بار که یاسمن بشدت مریض بود حالت  تهوع و دلشم حسابی بهم ریخته بودو بیرون روی شدید بردمش دکتر اونم چند تا دکتر اما فایده نداشت می ترسیدم هم بگن بستری  بشه ترسوبیمارستان هم پر از بیماریهای مختلف، یاسمن هم خیلی ضعیف بود...

 تا اینکه بردمش پیش آقای دکتر محلوجیان ایشون پیشنهاد دادند عرق اترج  هر وقت آب خواست  بهش بدم مزه آب و می ده و بو نداره منم با بی میلی خریدم.  روش نوشته بود ضد تهوع و دردهای شکمی و اسهال خیلی امیدوار نبودم، آوردم خونه. نگرانم بودم که نخوره.  محض امتحان  یک سوم استکان بهش دادم  که خدا را شکر خوب خورد.

 اتفاقا آب  هم زیاد می خواست دو بار بهش دادم اصلا باورم نشد اما دیگه شکمش کار نکرد  و تهوعشم قطع شد. فقط یه روز دادم و رفته رفته حالش بهتر شد.  خدا را شکر از اون روز به بعد دیگه اگه مشگل این طوری پیش بیاد سریع همین عرق رو به بچه ها می دم و زود هم خوب میشن  اصلا به خراب شدن  زیاد شکم و تهوع نمی کشه و این و به دوستان دیگه هم پیشنهاد دادم خدا را شکر همه راضی بودند زیبا

2- عرق بید

دومین تجربه که داشتم و اونم تازه دو روزه به دست آوردم، برا تب بچه هاست  خیلی خیلی عالی بود.  دو روز پیش  پارسا یه دفعه تب  کرد بردمش دکتر؛ گفت که گلوش  چرک کرده و اریترو مایسین دادند  و دیفن هیدرامین  و برا تبش هم تب بر و دو تا هم شیاف دیکلوفناک دادن. گفت امشب خیلی تب می کنه خیلی دوست نداشتم تب بر ها را بدم چون شنیده بودم عوارض بدی برا بچه ها داره و  برا کبدشون  اگه زیاد مصرف بشه مضره.

شب که رفتیم بیرون همینطوری از کنار عرقیات فروشی رد می شدیم  به ذهنمون زد بریم بپرسیم شاید عرقی باشه که تب رو قطع کنه بهمون عرق بید دادن (بید مشک نه ها، فقط بید) گفتند نصف استکان سه بار بخوره داروهاش رو دادم و عرق بید هم دادم البته فقط دو بار،  باور نمیشد پارسا دیگه تب نکرد نه استامینوفن خورد نه شیاف گذاشتم خدا را شکر الانم خوبه خوبه، این عرق هم  مزه خاصی نداره و بچه هم خوب می خوره زیبا

ممنون میشم اگه دوستان گلم تجربیات خوبشون را در اختیارمون بزارندمحبت

پسندها (2)

نظرات (7)

مامان فرنيا
5 اسفند 93 7:49
خدا نكنه بيماري پيش بياد اما خوب ادميه ديگه پيش امد حتما امتحان ميكنم
یه مامان
پاسخ
خدا نکنه ایشالاه که همیشه گلای قشنگمون سالم و سلامت باشندبقول شما بیماری پیش میاد و بقول مامان شبنم عزیز بیماریهای که بیشتر بچه ها درگیرش می شند این دو تا بیماریه تب که واقعا برا ما مامانا پر از استرسه
مامان اهورا
5 اسفند 93 9:33
سلام صبح شما به خیر و شادی،ممنون از مطلب خوبتون،خدا خیرتون بده ،تا حالا اسمشون رو نشنیده بودم ،حتما میرم میگیرم ،ما توی شمال گیاهی به زبان شمالی کوت کوته داریم که مامانم هرسال خودش ازش عرق میگیره برای شکم درد فوق العادست آمادش رو هم عطاریها دارن دقیقا اسم فارسیش رو نمیدونم فکر کنم پونه باشه باز مطمئن نیستم(دوستان شمالی به دادم برسید) حتی اهورا که نوزاد بود هربار یه ذره بهش میدادم سریع ساکت میشد و میخوابید
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از اینکه راجبه تجربتون برامون نوشتید
مامان پارسا
5 اسفند 93 10:55
سلام ممنون مامان عزیز سعی میکنم یادم بمونه ولی امیدوارم مجبور نشم استفاده کنم اگه جسارت نباشه من هم بگم که دم کرده گل محمدی برای رفع یبوست معجزه می کنه من خودم امتحان کردم در عرض کمتر از نیم ساعت جواب میده
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم ایشالاه همیشه بچه ها سالم باشند و سلامت ممنون از اینکه تجربه تون را برامون گذاشتید
مامان شبنم
5 اسفند 93 11:32
سلام بسیار جالب بود این دوتا بیماری که اکثرا بچه ها رو درگیر می کنه بسیار جالب بود ...ممنون
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از توجهتون
♥ نیکتا ♥
5 اسفند 93 16:30
سلام خاله جونم وبتون خیلی خوبه مطالب جالب و آموزنده میذارید امیدوارم موفق باشید
فاطمه مامان گلها
6 اسفند 93 8:53
خیلی ممنون عزیزم خیلی مطلب مفیدی بود چند روز پیش داشتم فکر میکردم منم همیار معلمای عزیز بشم بعد با خودم گفتم آخه بعدش باید چی بنویسم حالا میبینم اگه یه کم فکر کنیم از همین تجربیاتی که داریم بنویسیم هم خوبه هاااا
یه مامان
پاسخ
بله عزیزم منم مردد بودم اما حالا خوشحالم که تو جمع دوستان گلم اومدم که ازشون یاد می گیرم و تجربه کسب می کنم
فاطمه مامان گلها
6 اسفند 93 8:57
ولی من تا حالا اترج رو نشنیده بودم عرق بید برا سرماخوردگی هم خوبه ؟یا فقط تب رو قط میکنه؟مدتیه خددم و دخترام همش سرما میخوریم هرچی انتی بیوتیکه خوردیم تا حالا هنوزم کامل خوب نشدیم هفته قبلم نسترنم تب شدید داشت چار ساعت یه بار شربت بروفن دکتر داده بود بهش دادم فایده نداشت تا اینکه از شیاف استفاده کردم و خوب بود
یه مامان
پاسخ
سلام عزیزم ما برا تب پارسا گرفتیم فکر کنم حالت خنک کنندگی داره و تب و پایین میاره منم از شیاف و این داروهای شیمیای بدم میاد و مصرفشون نگرانم می کنه اما خدا را شکر عرق بید خیلی خوب بود ایشالاه که به زودی سلامتیتون را بدست بیارید