مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

مادریاری بنام نماز

1393/10/30 6:22
نویسنده : یه مامان
3,505 بازدید
اشتراک گذاری

این حرف من نیست ها ، خدا فرموده که :« از صبر و نماز کمک بگیرید» . ما مادرهای دست خالی ، ما مادر های نابلد ، ما مادرهای ناقص ، ما مادرهای بی سرمایه ، ما مادرهای نا توان ؛ آیا جز مدد گرفتن از ریسمانی که خدا برای مان پایین انداخته ، راه دیگری داریم؟...

شما را نمی دانم ، ولی من خیلی وقت ها هنگ می کنم! نمی دانم باید چه کار کنم... چه عکس العملی در قبال فلان رفتار پسرهایم نشان بدهم که درست باشد؟ چطور حرف بزنم که تأثیر بگذارد؟ گاهی حتی نمی دانم بخندم یا گریه کنم!... 

اینطور وقت ها می دوم سمت سجاده ی مهربانم! بازش می کنم و چادری که سالهاست هم نفس نمازها و زیارت هایم بوده سرم می اندازم ، می ایستم رو به خدا… بغض می کنم، می گویم: خودت امر کردی دستم که خالی شد، کار که بلد نبودم، هاج و واج که مانده بودم و انگشت به دهن، با تو حرف بزنم، خوب من آمدم، ریسمانت را بیانداز که دارم غرق حیرت هایم می شوم! همانجا نیت می کنم و شروع می کنم به حرف زدن…

گاهی آلوچه آلوچه با اشک، گاهی با سوال، گاهی با دلتنگی فقط و گاهی ساده و آرام!...

سلام که می دهم ایمان دارم یک راهی باز شده، یک دستی آمده توی کار ، یکی اصلا دست مرا برده و خودش رسانده به آن طناب نجات… باور کنید نمازهای بی وقت، نماز های وسط روز، نمازهای یواشکی این مدلی یک جور خوبی کارم را راه انداخته که دلم نیامد به شما هم نگویم: که هر وقت کم آوردید بدوید سوی سجاده هاتان!

می شود این نمازها را همیشگی خواند. مثلا روزی دو رکعت نماز هدیه به خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها، یا امیرالمونین علیه السلام و یا…

شخصی را می شناسم که از نوزادی دخترش تا الآن که ۱۳ ساله است هر شب دو رکعت نماز هدیه به حضرت رقیه سلام الله علیها خوانده و دخترش را به ایشان سپرده است و دوستی که موفقیت آقاپسرش در کار و تحصیل و ازدواج خوب و… زبانزد است، در جواب جوان تر ها که دنبال رمزی ، یا وردی بودند گفته بود؛ سالهاست هر شب دو رکعت نماز هدیه به حضرت زهرا سلام الله علیها خوانده ام و همه چیز پسرم را به ایشان سپرده ام!

خلاصه که خداوند خوب امری فرموده اند… بشتابیم به سوی رستگاری!

منبع : ابناءالهدی

پسندها (3)

نظرات (7)

مامان فرنيا
30 دی 93 9:44
سلام و صبح بخير بله واقعا حتي شنيدين ميگن اگر چيز مهمي را گم كردي سريع يك نماز بخوان وسط نماز يادت مياد آن را كجا گذاشتي يعني اينجوري خدا حتي واسه چيزهايي كه فكر ميكنيم خيلي پيش پاا افتاده است هم سريع كمك ميرسونه
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز وقت شما هم به خیر واقعا؟ نه نشنیده بودیم، جالب بود. ممنون که برامون نوشتید
مامان شبنم
30 دی 93 11:50
سلام بسیار زیبا و لطیف بود هم خود متن هم عکسش .... در مورد پاسختون به نظر قبلی بسیار ممنون سر فرصت میرم ببینم کارم راه میفته یا نه اگر نشد منتظر اموزش خوب و مفیدتون می مونم چون بقیه همیارای عزیز ماشاالله اهل فن هستن ..
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز و همیار پر تلاش و مهربون دستتون درد نکنه، کوتاهی از خود ما بوده باید این آموزش رو همون اول آماده می کردیم و میذاشتیم ان شاالله در اولین فرصت این کار رو می کنیم. بی صبرانه منتظر پست شما هستیم
مامان آروین(مهناز )
30 دی 93 14:31
خیلی عالی بود عزیزم منم همیشه میگم ما جز خدا کسی رو نداریم فقط اونه که میتونه به فریاد مون برسه
یه مامان
پاسخ
ســــــــــــــــلام بر مامان عزیز آروین بله واقعا همینطوره، همه باید برای هم دعا کنیم ممنون از حضور همیشگی و گرمتون
بابا و مامان
1 بهمن 93 1:33
بابا و مامان
1 بهمن 93 1:35
سلام صفحه کیبوردم سالمه ها فقط تو پیام گذاشتن برا اینجا کم اوردم نمی دونم چی بگم
یه مامان
پاسخ
ســـــــــــــلام مامان عزیز یاسمن و محمد پارسا بله با توضیحات قبلیتون مستحضر هستیم
مامان اهورا
2 بهمن 93 14:55
سلام خیلی جالب بود نماز هدیه به فاطمه زهرا برای پشتیبانی از بچه هامون واقعا ممنون
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز خواهش میشه، ان شاءالله که طعم این هدیه زیر دندونمون مزه کنه و حظش رو ببریم
مامان پارسا
4 بهمن 93 13:13
تصویر زیبا و موضوع به جایی بود مسلما خدایی که از پدر و مادر مهربان تر و از رگ گردن به ما نزدیکتر هست بهترین یار ماست
یه مامان
پاسخ
بله مامان عزیز همینطوره که گفتید ان شاالله همیشه و در همه حال بهش تکیه کنیم و اون رو از یاد نبریم