مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 6 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

تربیت جنسی؛قسمت پنجم- تبعیض جنسی

1393/9/24 17:24
نویسنده : یه مامان
6,827 بازدید
اشتراک گذاری

در این قسمت به بحث تبعیض جنسی می پردازیم...

ما در جامعه ی خودمان تبعیض جنسی داریم و این مسئله با تهاجم فرهنگی که امروزه از طریق ماهواره غالب می شود، یک مسئله ی بسیار جدی را ایجاد می کند. ارزش هایی که به بحث امروز ما مربوط می شوند شامل: احترام، حجب، اخلاق، حیا، پاکی و هرچه که به نظر شما می آید هستند.

ما این ارزش ها را باید در زندگی های خودمان پررنگ کنیم. امروزه ما با مشکل افراد دوجنسیتی روبه رو هستیم. ما در قبل با افرادی مواجه بودیم که از نظر جسمی مشخص نبود که مرد هستند یا زن و با عمل جراحی تکلیف یک سره می شد و یا زن می شدند یا مرد و این حالت خیلی به ندرت بود. یک مسئله هم داشتیم به نام هم جنس گراها که این مسئله هم در طول تاریخ بوده ولی متاسفانه پدیده ای به وجود آمده به نام ترانسمیشن سکشوال یا تی اس، کسانی که ذهنیت خلاف جنسیت خودشان را دارند و این یعنی یک فاجعه.

دخترهایی که از لحاظ جسم کاملاً دختر و زن هستند ولی از لحاظ ذهنیت می خواهد که مرد باشد و بالعکس. یعنی دختری که در ذهن از جنسیت خودش بیزار است را با عمل جراحی تبدیل به مرد کنند؛ و مرد را تبدیل به زن کنند. این مسئله در کشورهایی مثل کشور ما بیشتر اتفاق می افتد؛ چون تبعیض جنسی که بسیار پایه ی قوی در جامعه ی ما دارد، آدم ها را از جنسیت خودشان بیزار می کند و بعد این فاجعه ها به وجود می آید.

تمام صحبت ما در این مبحث این است که طوری رفتار کنید که بچه ها از جنسیتی که دارند رضایت داشته باشند. بچه ی زیر 6 سال غریزه ی جنسی ندارد و قرار نیست چیزی در مورد رابطه ی جنسی بداند یا بفهمد فقط و فقط باید از جنسیت خودش احساس رضایت را از والدین بگیرد تا خودش هم از جنسیت خودش راضی باشد. از این که من زن هستم و یا مرد هستم، احساس رضایت داشته باشم و قادر باشم رابطه ی صحیح با نیمه ی دومم برقرار کنم. پایه ی بهداشت جنسی همین نکته است. و از خانواده و از اعتقادات و باورهای ما شروع می شود. این جا است که ما در سنت خودمان حرف برای گفتن زیاد داریم و هم چنین جهت نگاه که همیشه تأکید می کنم این جا اهمیت پیدا می کند.

تا به حال انسان دیده اید؟ هرچه ما می بینیم، زن یا مرد است. ما در نقش هایمان می بینیم. نقش های تابع زن بودن چه هستند؟ اول، فرزند دختر هستند، بعد همسر می شوند و بعد مادر می شوند. در مورد مردها هم همینطور، اول فرزند پسر، بعد همسر و بعد پدر می شوند. زن و مرد با هم در چه حوزه هایی ارتباط دارند؟ ارتباط فکری(آموزشی)، معنوی(ارتباط با عارف یا زاهد و غیره)، ارتباط عاطفی، ارتباط جسمی(بغل کردن یا بوسیدن و دست دادن و غیره)، ارتباط جنسی.

در سه حوزه ی اول یعنی فکری و معنوی و عاطفی، هر زن و مردی می توانند با هم رابطه داشته باشند و شرع هم به ما اجازه داده، ما با حفظ ارزش ها مثل حجب، اخلاق و حیا و پاکی در این سه حوزه آزاد هستیم که با جنس مخالف ارتباط داشته باشیم ، دانشگاه ها، سخنرانی ها و غیره این ارتباط هست. چهار ارتباط اول (فکری، معنوی، عاطفی، جسمی) را فقط والدین و محارم می توانند داشته باشند یعنی با  اضافه شدن رابطه ی جسمی دیگر باید محرم باشیم و بحث محرم و نامحرم مطرح می شود که جزء اعتقادات ما است. حال اگر رابطه ی جنسی اضافه شود این پنج حوزه ی کامل فقط مخصوص همسران است.

از نظر پوشش آن گونه که جلوی همسرانمان هستیم جلوی پدر و مادرمان هم می رویم؟  وقتی با والدینمان نمی توانیم با هر پوششی که دلمان می خواهد باشیم پس با فرزندانمان هم نمی توانیم. به این دلیل است که ما به این ارزش ها (احترام، حُجب، اخلاق، حیا و پاکی) نیاز داریم و این ارزش ها باید تعریف شوند و کاربردی شوند.

گرسنگی «خواست» است و غذا «خواسته» است و لذت به دنبال گرسنگی است نه غذا؛ حال در بحث جنسی، پوشش لباس، فاصله ی میان خواست و خواسته را زیاد می کند. چرا زن و مرد و حتی زن و شوهر باید برای هم عادی شوند؟ اصل پوشش برای این است که این فاصله زیاد شود، گرسنگی به وجود آید تا وقتی غذا می خورد لذت ببرد. ما همان کاری که با فست فود کردیم را داریم با رابطه ی همسران هم انجام می دهیم.

حجاب می تواند نباشد، اما اگر نباشد طبیعتاً فاصله ی خواست و خواسته نزدیک می شود. الآن توی هر خیابانی که می رویم پر از فست فود است حالا اگر خیابان ها پر از زن و مرد برهنه باشد چه می شود؟ پوشش برای این است که فاصله ی خواست و خواسته زیاد شود؛ وقتی پدر و مادر پوشش خودشان را رعایت نمی کنند این فاصله را برای فرزندشان کم می کنند و وقتی عادت به وجود می آید یعنی بی میل است. آیا  این خوب است که بچه های ما بدون میل جنسی بزرگ شوند و یا با احساس گناه بزرگ شوند؟ یا این که با یک میل کنترل شده و تعریف شده بزرگ شوند تا از زندگی زناشویی شان لذت ببرند. این حرف خیلی اشتباه است که مادر برهنه بگردد تا پسر عادت کند و بالعکس، بچه ها با محارم نباید عادت کنند.

همسران عمیق ترین ارتباط را دارند چون شامل هر پنج حوزه است و در تمام این حوزه ها ارزش ها باید حضور داشته باشند و حرمت ها و حریم ها حفظ شوند.

در قسمت آینده با بحث سوالهای کودکان در خدمتتان هستیم؛ با ما همراه باشید...

پسندها (2)

نظرات (11)

مامان اهورا
25 آذر 93 1:17
سلام خسته نباشید جالب بود منتظر ادامه بحث هستیم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز اهورا سلامت باشید، ممنون از همراهی صمیمانه تون
مامان پارسا
25 آذر 93 8:08
سلام صبح ابریتون بخیر خیلی درست و به جا درمورد خواست و خواسته صحبت کردین ای کاش همه والدین به این باور برسن که خیلی از اصول فرهنگی خودمون میتونه برای تربیت بچه هامون کارگر بیفته ما ایرانی هستیم با فرهنگ ایرانی و اسلامی سعی کنیم اینو یادمون نره
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز وقت شما هم به خیر و شادی ان شاالله که همینطور باشه که گفتید
مامان فرنيا
25 آذر 93 8:43
سلام و صبح بخير ممنون از مطالب جالب و بسيار مفيدي كه براي ما انتخاب ميكنيد و اينجا ميگذاريد
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز فرنیا وقت شما هم به خیر و شادی؛ خواهش میکنیم نظر لطف شماست
مامان شبنم
25 آذر 93 11:28
سلام بسیار جالب بود منتظر بقیه اش هستیم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز شبنم قابل شما رو نداشت، ممنون که ما رو مثل همیشه همراهی می کنید
مامان شاران
25 آذر 93 12:08
سلام ممنونم مثل همیشه عالی و اموزنده
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز خواهش میشه، ممنون از حضور و همراهیتون
بابا و مامان
26 آذر 93 1:29
سلام ممنونم بحث جالبی بود
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز خواهش میشه
گل پسر
26 آذر 93 20:08
سلام تشکر برای مطالب اموزنده تان.....ببخشید سوالی برایم پیش امد این نوشته ها برداشتی از سخنرانی اقای سلطانی هست و یا شخص دیگری لطفا اگر منابعی میشناسید معرفی کنید سپاسگزارم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز گل پسر قبل از هر چیز باید بگیم که خیلی به مدرسه ی خودتون خوش اومدید و ممنون که نظرتون رو برامون نوشتید. بله این مجموعه هم مثل مجموعه ی تنبیه و تشویق که قبلا گذاشتیم برداشتی از سخنرانی های آقای سلطانی هست. منبع خاصی نمی شناسیم اما مطالب دیگه ای هم درباره ی مسایل جنسی مربوط به کودکان در مدرسه قرار دادیم که می تونید در بخش «کودک و مسایل جنسی» به اونا دسترسی داشته باشید. امیدواریم باز هم شاهد حضورتون در مدرسه باشیم
حمید
27 آذر 93 10:58
سلام افرین مطالب قشنگیه عالی
یه مامان
پاسخ
سلام علیکم بله، ما هم همینجا از آقای سلطانی به خاطر این صحبت های ارزشمندشون تشکر می کنیم
مریم مامان دونه برفی
27 آذر 93 12:41
با سلام و قت بخیر. مطالبتون بسیار زیباو دلنشن بود این هم یکی دیگه از مشکلات جامعه است . مثال فست فود برای من خیلی جالب بود. سعی کنیم رابطه با همسرانمان را فست فودی نکنیم.
یه مامان
پاسخ
سلام وقت شما هم به خیر مامان عزیز و هنرمند دونه برفی بله واقعا مثال جالب و ملموسی بود
مریم مامان دونه برفی
27 آذر 93 12:57
عده ای از دوستان من همیشه از پوشش نیمه عریان راضی و خشنود ند و از اینکه در مجالس و مهمانیهای مختلف زن ومرد بطور مختلط و نیمه عریان درحال پایکوبی هستند احاس رضایت دارند و متاسفانه از اینکه جامعه ما هم بشدت و سرعت به سمت آزادی ! و از بین رفتن محارم پیش میره ابراز خوشحالی میکنن.چطور میشه این ذهنها رو آگاه کرد. حتی یک روز در این مورد بحثی به میان امد که اگه از حوصله جمع خارج نباشه براتون تعریف کنم. صحبت از هم خانه شدن زن و مرد قبل از ازدواج و درمرحله دوستی به میان آمد و یکی از دوستان معتقد بود که خیلی خوبه که در خارج از کشور این اتفاق می افته و خوبه که درایران هم چنین فرهنگی جا بیافته. و نظرش این بود که اونها وقتی زیر یک سقف باشند بهتر میتونن همدیگرو بشناسند و بعد با هم ازدواج کنند.و... من برای لحظاتی به قول معروف هنگ کرده بودم و از اینکه اون خودش یک زن متاهله و داره این حرفو میزنه متعجب بودم. وقتی جوابهای منو در ارتباط با مضرات و مشکلات آتی این هم خانگی شنید قدری ساکت شد ولی قانع نمیشد و یک دلیل برای هرچیزی که میگفتم داشت تا اینکه گفتم تو خودت حاضری اگه فرهنگ جامعه ما عوض شد و همه این موضوع رو پذیرفتند و دخترت خواست یک همچین کاری بکنه رضایت بدی که قبل از ازدواج با مرد جوانی هم خانه بشه؟؟؟ لحظاتی سکونت کردو گفت :نه چون می ترسم سربچه ام بلایی بیاره اینجا بود که فهمیدم نگاه این افراد چقدر سطحی و زودگذره و به عواقب ونهایت حرفی که می زنند توجهی ندارن. این بود که تصمیم گرفتم در مورد نظرات این چنینی این آدم فقط باجبار شنونده باشم ...
یه مامان
پاسخ
واقعا که حتی شنیدن بعضی از این حرف هایی که هیچ منطق و اساسی بغیر از منطق غرب و اطاعت کورکورانه از اون فرهنگه، هم باعث اذیت و آزاره! به قول آقای قرائتی آدمی که خواب باشه با یه پچی بیدار میشه ولی آدمی که خودش رو به خواب زده با لگد هم بیدار نمیشه، حکایت اینجور آدم ها که همه نوع معنویتی رو توی جامعه لمس کردند و زرق و برق ظواهر غرب اونا رو شیفته ی خودشون کرده و بدون اینکه ذات خودشون اونها رو قبول داشته باشه از اون فرهنگ طرفداری و حمایت می کنند هم حکایت همون آدمهاییه که خودشون رو به خواب زدند و با لگد هم بیدار نمیشن. توی دستورات دینی هم همونطور که قبلا اشاره کردیم از بحث هایی که می دونید سرانجامی در پی نداره «مراء» نام داره و مسلمونها رو از اونها پرهیز داده، ولی نکته ای که توی این موارد به ذهنمون می رسه و لازم می دونیم اشاره کنیم، فضایی هست که ایجاد میشه و بچه ها هم ناخودآگاه توی اون فضا قرار می گیرند. وقتی چنین بحث هایی پیش می آد و بچه ها هم در جریان اون قرار می گیرند متاسفانه به دلیل شکل نگرفتن اعتقاداتشون و مستحکم نشدن اون ممکنه که تحت تاثیر قرار بگیرند و یا خدایی ناکرده به شک بیافتند. راهکارهای پیشنهادی: باید توجه داشته باشیم که وقتی کسی از اطرافیانمون رو دیدیم که نمی خواهد زیر بار حرف منطق برود ، رابطه امون رو باهاش محدود کنیم، اگر جزء فامیلهایی هست که نمیشه باهاش قطع رابطه کرد و صله ی رحم رو ترک کرد، بهتره صله ی رحم رو به راه هایی دورادور بیشتر متمرکز کنیم ، مثلا تلفنی زود به زود جویای حالش بشیم و یا با کارت پستال و فرستادن هدیه محبتمون رو بهش نشون بدیم، ولی خودمون و بچه هامون رو زیاد باهاشون روبه رو نکنیم. اینکه گفتم خودمون، برای مواقعی هست ممکنه اون حرف ها ذره ای ذهن خودمون رو هم مشوش کنه و از اینکه برای اون جواب بی منطق نمی تونیم جوابی پیدا کنیم اذیت بشیم. در مورد صله رحم برای اطمینان بیشتر می تونید نظر مرجع تقلید خودتون رو در این زمینه جویا بشید. مثلا نظر آیت الله مکارم درباره صله رحم با اقوامی که اهل گناه هستن اینه که : «هرگاه ادامه رابطه با آنها مفسده داشته باشد و يا ترك آن موجب نهي از منكر آنان شود مي‌توان موقّتآ آن را ترك كرد. در غير اين دو صورت، بايد در حدّ واجب صله رحم كرد، و در عين حال امر به معروف و نهي از منكر با زبان خوش فراموش نشود.» یادتون باشه اگه بچه ها ناخودآگاه توی همچین فضایی قرار گرفتند باید تا اونجا که می تونیم از اعتقاداتمون بدون ایجاد فضای تشنج دفاع کنیم؛ چون اصولا چنین افرادی سعی می کنند با سفسطه گری خودشون رو برنده ی یه مناظره نشون بدن و این برای جوی که بچه ها توش قرار دارند خیلی بد هست. پس ابتدا آرامش و بعد دفاع از دانسته ها و کم کم عوض کردن جریان بحث. باید برای چنین بحث هایی از قبل آمادگی داشته باشیم، چرا که دشمن شدیدا در حال عوض کردن جریانات فکری ما هست و با سیل عظیم به حساب روشنفکری ای که داریم رو به رو میشیم می تونیم این رو بفهمیم و لمس کنیم. برای این منظور هم ان شاءالله در آینده پستی با عنوان تجربه ی ناموفق خواهیم داشت و با یک پیشنهاد همدیگه رو توی این راه یاری خواهیم کرد. ممنون از اینکه نظرای خوبتون رو برامون می نویسید و وقت می گذارید... براتون توی تمام مراحل زندگیتون آرزوی موفقیت داریم.
مریم مامان دونه برفی
29 آذر 93 9:02
متشکرم خوشبختانه من فقط ساعتهای خاصی از روز با این افراد ارتباط دارم که خارج از محیط خونه است و به هیچ وجه امیرعلی تو این بحثها حضور نداره .. ممنونم که حوصله کردین و این مطلب روخوندین.
یه مامان
پاسخ
خواهش میشه! خدا رو شکر! برای آرامش اعصاب و روحیه ی خودتون به خاطر مواجهه با چنین تفکراتی دعا می کنیم