مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

طنازی های همسرانه 1؛ زیبایی

1393/5/20 6:0
نویسنده : یه مامان
3,467 بازدید
اشتراک گذاری

همسری کردن و مادری کردن شغلهای مهمی هستند ، خیلی مهم تر از شغل های احتمالی و مهمی که یه خانم بیرون از منزل داره. اونقدر مهمن که اگه یه خانم می بینه این شغلهای اساسیش به خاطر کارهای جانبی و یا شغل بیرون از منزل ممکنه خدشه دار بشه، باید و باید و باید اون ها رو کنار بگذاره.

 

وظیفه ی اصلیمون اینه که برای بچه هامون مادری و برای همسرانمون دلبری کنیم...

 از قدیم، بین هنرهای منزل به آشپزی علاقه ی زیادی داشتم و همیشه دوست داشتم غذاها و سفره رو قشنگ تزئین کنم، حتی اگه اون غذا نیمرو بود!زیبا

ماه رمضون بود و افطاری رو آماده کرده بودم و داشتم شله زردها رو تزئین می کردم ، دخترم ازم پرسید: «داری چی کار می کنی؟» جوابش رو دادم و بعد علت تزئین رو پرسید، من هم گفتم به خاطر اینکه قشنگ تر بشه . اون هم خواست توی تزئین شله زردها بهم کمک کنه. من هم قبول کردم و بعد از تمام کار به حالت خسته و کوفته روی مبل لم دادم و منتظر آمدن همسرم شدم.

یهو دخترم خودش رو با عجله به من رسوند و تل سرش رو برداشت و اون رو روی سر من تنظیم کرد و گفت: «حالا مامان رو هم تزئین کنیم، قشنگ تر بشه». یه لحظه خستگی و کوفتگی یادم رفت و خودم رو سریعا به آینه رسوندم و اون موهای آشفته و چهره ی زردِ روزه داریم رو که دیدم به خودم اومدم.

اولین کاری که کردم این بود که به همسر گرامی زنگ زدم و موقعیتش رو سنجیدم تا ببینم چقدر وقت دارم. بعد شونه و گل سر مهمونیم رو آوردم و موهام رو به قول دخترم تزئین کردم. بعد هم دخترم رو سرگرم بازی کردم و یه کم مشغول زیباسازی چهره شدم و سریع لباسم رو عوض کردم و لباس قشنگ تری پوشیدم و خودم رو خوشبو کردم. همین موقع بود که صدای زنگ رو شنیدم.

من و دخترم به استقبال بابا رفتیم؛

اون روز دختر کوچکم با اون حرف کودکانه اش  توی ذهنم جرقه ای زد . یک اصل مهم که بعد از بچه دار شدن و زیاد شدن کارهای خونه اون رو تقریبا فراموش کرده بودم. و اون اصل مهم  این بود:

همیشه یه زن توی هر شرایطی باید برای شوهرش آراسته و مرتب باشه. همونطور که خونه ی مرتب و غذای گرم و لذیذ راهی برای ایجاد نشاط شوهرامون هست، مرتب بودن و آراسته بودن خودمون و کودکانمون هم، توی مراسم استقبال و خوش آمدگویی به همسر گرامی، تاثیر مثبتی روی روحیه اش میذاره و می تونه همه ی این عوامل باعث بشه تا تمام خستگی ها و فشار کار روزانه ی همسرمون پشت در خونه جا بمونه و بدون اونها وارد منزل بشه.

نکات قابل ذکر:

-          به یاد داشته باشیم که دیدن چهره ی آراسته و همراه با آرایش ملیحِ مادر توی منزل توسط کودکان  اشکالی نداره، چیزی که مهم هست اینه که باید توجه داشته باشیم کودکان در جریان مراحل آرایش کردن قرار نگیرند و رعایت این نکته در مورد مادرانی که فرزند پسر دارند ضروری تر است . البته بعضی ها در مورد دخترها این حساسیت رو ندارند، ولی باید در نظر داشته باشیم که هر چیز برای هر کس وقت و زمان معین خودش رو داره و زودتر و دیرتر شدن اون وقت و زمان ممکنه نتیجه های خوبی به همراه نداشته باشه. متاسفانه دختران کوچیکی که وسایل آرایش مامانشون رو استفاده می کنند علاوه بر ضررهای شیمیایی که برای پوست لطیفشون داره، توی روحیه ی اونها تاثیر بدی میذاره ؛ مادران بیشتر باید حواسشون رو جمع کنند تا روند رشد کودکان رو با بی احتیاطی هاشون دچار اختلال نکنند.

-          زن برای شوهرش می تونه هر نوع لباسی رو بپوشه، ولی باید دقت کنه که  لباس های خیلی باز و نیمه عریان رو جلوی بچه ها نپوشه، چون این کار ممکنه بلوغ جنسیِ بچه ها رو جلو بندازه و کلی ضررهای دیگه به بار بیاره. بدن نیمه عریان و یا خدایی ناکرده عریان مادر و پدر توسط فرزند جنس مخالف اصلا نباید دیده بشه، و توصیه ی بهتر اینه که والدین توجه داشته باشند که ممکنه بچه های هم جنسشون هم بعد از دیدن بدن والدین هم جنس سعی در مقایسه ی بدن خودشون با اونها بکنند و این می تونه اون ها و بلکه والدین رو به چالش بکشه. عقل سلیم حکم می کنه که فراموش نکنیم همیشه پیشگیری بهتر از درمانه. به خاطر همین سعی کنیم که حتی زمانی که بچه ها کوچیک هم هستند این نکته رو در حضورشون رعایت کنیم  و حتی حمام بردنشون رو هم با لباس انجام بدیم.

-          خانم ها باید یاد بگیرن که چه جوری موهاشون و خودشون رو آرایش کنند و در آرایش و پوشش خودشون  تا جایی که می تونن تنوع داشته باشن. توی این دور و زمونه و با پیشرفت تکنولوژی دیگه حتی لازم نیست برای کسب این مهارت ها در کلاس های مربوط به اون شرکت کنن، بلکه با یه سرچ ساده توی اینترنت انواع مدل بستن و شینیون مو و آرایش رو می تونن یاد بگیرن. ولی اصل سادگی که زیبایی بیشتری به چهره می ده رو یادمون نره چون بعضی وقتها حتی یه گل سر و یه تل هم می تونه این تنوع و زیبایی رو برامون به ارمغان بیاره. انواع گل سرها و وسایل زینتی رو میشه با روبان و حتی وسایل دورریختنی درست کرد و آموزش اونها هم به راحتی توی اینترنت پیدا میشه.

-          به یاد داشته باشیم اصل آراسته بودن برای همسر، یکی از اون اصلهاست که به طنازی و دلبری خانم ها کمک می کنه و خانم ها باید این اصل رو برای شوهرشون به کار بگیرن، البته به خاطر میل به زیبایی ای که خداوند در انسان قرار داده بعد از دیدن ظاهر آراسته ی خودمون، کلی انرژی مثبت می تونیم از خودمون بگیریم. همسری کردن اگه همه جانبه باشه، آرامش بیشتری رو برای زندگی به ارمغان میاره.

-          بچه ها با دیدن مادرشون که خیلی آراسته و مرتب توی منزل می گرده و وقتی بیرون از منزل میره زیبایی هاش رو می پوشونه، به این مساله که هر نکته مکانی دارد پی می برند و به صورت ناخودآگاه در زندگی آینده ی خودشون هم این اصول رو که با تمام وجودشون حس کردن رعایت خواهند کرد.

پسندها (7)

نظرات (10)

مامان پریسا
20 مرداد 93 7:41
سلام صبح زیباتون به خیر دیروز که نرسیدم به جاش امروز اومدم
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز وقت شما هم به خیر و شادی، شما هر وقت بیاید قدمتون رو چشمم ما جا داره و خوشحال میشیم
مامان پریسا
20 مرداد 93 7:51
دزس امروزمون از اون درسای بسیارزیبا و قابل تامل. مامان هایی که دختر دارن بیشتر به حساس بودن این مساله پی میبرن. پریسا هم مثل خیلی از دخترا واقعا روی این مسائل هر چند کوچیک و جزئی توجه داره. طوری که گاهی خودم حسابی میمونم که باید چکار کنم.
یه مامان
پاسخ
بله همینطوره، بچه ها به خیلی چیزهایی که حتی خود ما توجه نداریم هم توجه دارن کاش هیچ وقت اونا رو دست کم نگیریم
مامان فرنيا
20 مرداد 93 8:49
سلام جالبه من توي اين موارد هميشه برام سوال بود و سوالاتي كه در اين زمينه از خودتون و خانم دكتر پرسيدم مسئله را برام روشن كرد در مورد لوازم ارايش واقعا به اين نكته خيليها توجه ندارند و بزرگترين مسئله خريد اسباب بازي لوازم ارايشي است براي بچه ها انوقت توقع داريم بچه اي كه اين وسائل اسباب بازي اش بوده درست و به موقع استفاده كردن را ياد بگيره!!! و يك مورد ديگه حمام كردن بود كه عنوان كرديد ما از بچگي وقتي فرنيا را حمام ميبرديم با لباس بوديم و خود فرنيا وقتي بزرگتر شد وقتي با پدرش حمام ميرفت لباس زيرش را پوشيده بود و لحظه بيرون امدن از حمام من ميرفتم و ابكشي اخر را انجام ميدادم و لباسش را در مياوردم و از حمام ميامد بيرون بعد از مدتي وقتي دلش ميخواست با من بره حمام و مثلا من بيمار بودم و نميتونستم ببرمش سريع لباس زيرش را در مياورد كه يعني با من بره و بابا نه الان هم كه با خودم ميبرمش ( من با لباس هستم) گاهي كه دلش فقط اب بازي ميخواد ميگه مامان لباس بپوشيم بگيم بابا بياد اب بازي كنيم
یه مامان
پاسخ
از دست این بچه های شیطون و باهوش، بعضی وقتا کارهایی می کنن که ما بزرگترها توش می مونیم و آفــــــــــــــــــــــــــــــــرین به شما مامان خوب و نمونه که به این مسائل ریز و مهم دقت و توجه لازم رو دارید
مامان فرنيا
20 مرداد 93 8:52
من تا لباس نو و جديد ميپوشم سريع تر از باباي فرنيا، خود فرنيا ميگه مامان چقدر خوشگل شدي هميشه اينطوري لباس بپوش و بعد هم خودش سريع ميره سراغ كمد لباسهاي مهماني اش انوقت بايد بسيار توضيح بدم كه هر لباسي جا و مكاني دارد
یه مامان
پاسخ
خب این هم یک روش عملی برای یاد دادن چگونه رفتار کردن توی خونه برای دختر گلتون هست که خودش همسر آینده و مادر فرداست و شما رو الگوی خودش قرار خواهد داد.
مامان پریسا
20 مرداد 93 10:00
سلام مجددا صبح به خیر امروز صبح کامنت گذاشتم ولی فکر کنم کلا یا ادرس و اسم نذاشتم یا اشتباهی گذاشتم حالا چک بفرمایید اگر اینجور بود تا دوباره بیام خدمتتون.
یه مامان
پاسخ
بله مامان عزیز نظرات صبحتون ثبت شده اما شما تشریف بیارید همیشه، روح ما شاد میشه
مریم مامان دونه برفی
20 مرداد 93 10:39
خیلی عالی بود ممنون. شکر خدا درمورد پوشش هم من و هم بابای امیرعلی هم عقیده هستیم و رعایت میکنیم ولی در مورد آرایش همیشه با امیرعلی درگیری دارم چون تا میبینه وسایل آرایشم رومیزه سریع تغییر جنسیت میده و میگه من دخترم میخوام لبی (رژلب) بزنم... . . . . ولی متاسفانه گاهی وقتها یادمون میره که که زیباییهامون برای شوهرانمونه و آرایش و خوش پوشی میمونه واسه مهمونیها و بیرون. این هم یه تلنگر و یادآوری بود ...ممنون ....بزارینش به حساب گرفتاریها و ترافیک و تورم و کارت سوخت و ...
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز با دقت و توجهی که در شما سراغ داریم و هوش سرشار پسر گلتون، مطمئن هستیم که به این مساله هم مثل مساله ی پوشش که اشاره کردید توجه خواهید کرد. درسته، حق با شماست، کاش این نکته که گفتید رو یادمون نره و همیشه برای همسرانمون آراسته باشیم ان شاالله گرفتاریهاتون هم برطرف بشه
مامان شاران
20 مرداد 93 12:55
سلام بسیار خوب و یه تلنگر که یه همسرخوب میتونه یه مامان خوب باشه
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز بله همینطوره، ان شاالله که بتونیم همینطور باشیم
بانو
20 مرداد 93 14:31
خیلی عالی بود استفاده کردم خوشحال میشم بهمون سر بزنید و نظرتون رو بگید اگه با تبادل لینک هم موافقید خبرم کنید
یه مامان
پاسخ
سلام ممنون که به مدرسه ی مامان ها تشریف آوردید چشم ان شاالله خدمت میرسیم
مامان افسانه
20 مرداد 93 19:09
فوق العاده مطلب خوب و مفیدی بود از این به بعد سعی میکنم زیاد به مدرسه بیام برام واجبه
یه مامان
پاسخ
قابل شما رو نداشت مامان عزیز ما هم امیدواریم که باز هم شما رو در کنار مامان های دیگه توی مدرسه ی خودتون ببینیم و از نظرات خوبتون و تجربیاتتون بهره مند بشیم
بابا و مامان
21 مرداد 93 13:18