مدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــامدرســـــــــه ی مامان هــــــــــــــــــــــا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

مــدرســـه ی مــامــان هـا

اینجا برای تربیت فرزندانمان همگی هم معلم هستیم هم شاگرد!

گام به گام تا ملاقات یار

1392/10/2 6:27
نویسنده : یه مامان
4,568 بازدید
اشتراک گذاری

امروز، خورشید بر نیزه آرام خواهد گرفت و نگاه هایی که چهل منزل چشم از او برنداشتند، با او وداع خواهند کرد. سوگواری ای به پاست..

 عاشق که باشی پای پیاده که سهل است، جانت را هم کف دستت می گذاری و میروی.

عاشقی، کوچکی و بزرگی نمی شناسد، مهم این است که هر چه باشی، وقتی به سویش می روی ، بی شک، بزرگ خواهی شد.

هیاهویی به پاست. جمعی به راه است و چشم هایشان، شماره ها را می پاید تا به مقصد. دلها در گرو مقصدند و این راهی است به آسمان.

با زائران حرمش هم قدم شویم (خوشا به سعادتشان)...

آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی درباره نقش پیاده‌روی روز اربعین می‌گوید:

روایت دارد که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،… امام زمان خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند … بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند… اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.

امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید:

«کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.»(کامل الزیارات ص۱۳۴)

بعضی وقت ها باید سختی را به جان خرید و دل را در گرو دوست سپرد و رفت. انسان، آفریده شده است با سختی؛ برای ملاقات او، باید بپذیری این حقیقت را .(انشقاق/6)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان یاسمن و محمد پارسا
2 دی 92 7:48
سلام صبح به خیر خوشا به سعادتشون عکسهای جالبی بود همینطور به نکات جالبی اشاره شده بود ممنون اما خودمونیم عمرا این بچه های ما تو ایران خودمون تو اون جعبه های میوه بشینندچه بچه های خوبیند
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز وقت شما هم بخیر باشه ان شاءالله خواهش می کنیم. ان شاءالله قسمت همه ی عاشقان حضرتش بشه. همینطوره! البته بچه های همه جای ایران هم اینطوری نیستند. خودمونیم ها، مادرانمون هم حاضر نمیشن که یه جعبه ی میوه رو با طناب بکشند.
مامان علی خوشتیپ
2 دی 92 11:45
اربعین حسینی تسلیت باد
یه مامان
پاسخ
ممنونیم، ما هم به شما تسلیت می گیم
یک عدد مامان
2 دی 92 13:39
دوستان با من و دل ناله و فریاد کنید آه را با نفس از حبس دل آزاد کنید اربعین آمده تا از شهدا یاد کنید گریه بر زخم تن حضرت سجاد کنید اربعــــــین حسینی تسلیت باد یعنی واقعا خوش به سعادت اونایی که امروز کربلا هستند و تونستن اونجا عزاداری کنن، انشالله قسمت ما و شما و بقیه بچه های مدرسه بشه...آمّـــین
یه مامان
پاسخ
ما هم به شما تسلیت میگیم! از شعر زیبایی که برامون نوشتید ممنونیم و برای دعای خوبتون آمــــــــــــــین می گیم.
مامان پریسا
2 دی 92 23:18
سلام وقت به خیر تصاویر زیبا و تاثیر گذاری هستن.خوشا به سعادتشون.
یه مامان
پاسخ
سلام مامان مهربون وقت شما هم بخیر
مامان پریسا
2 دی 92 23:21
ایشالله خداوند این سعادت رو هم نصیب ما بکنه تا بتونیم این راه رو بریم.
یه مامان
پاسخ
ان شاءالله همگی با هم
مامان شبنم
3 دی 92 12:41
سلام نظر من ثبت نشده ؟ اخه دیروز انگار مشکل داشت ....
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز شبنم نمیدونم اما برای این پست فقط همین نظر از شما ثبت شده
یک عدد مامان
3 دی 92 13:33
خدمت مامان ِ خوبــ ِ پریسا و استاد جونیای خودم عارضم که انسان اگه "مجبور" باشه همه کاری میکنه! در خصوص اون سبدای میوه ... تجسم کنید: یه مسیر طولانی باید پیاده بری و بنا به دلائلی کالسکه همراهت نیاوردی،طفلکی بچه ات نمیتونه راه بیاد تو هم دیگه نا نداری بغلش کنی ...چیکار میکنی؟!من که تا عکسا رو دیدم احسنت گفتم به مخترع این کالسکه های ارزان! مخصوصا اون عکسه که آقا پسر با خیال راحت توی خواب نازه ... هر چی که هست کار راه اندازه و این خودش غنیمته که حداقل برای مدتی کوتاه مادر خستگیشو بگیره و بچه بتونه کمی استراحت کنه! یه فامیلای ما الان کربلاست...میگفت 160 کیلومتر پیاده اومدیم تا رسیدیم به حرم امام حسین(ع)
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز با نظرتون موافقیـــــــــــم خوشا به سعادتشون، ان شاالله که زیارتشون قبول باشه و به سلامت پیش خانواده شون برگردن و ان شاالله که این زیارت قسمت همه ی اونا که آرزوش رو دارن هم بشه
مام سه فرشته
3 دی 92 19:08
اربعین حسینی را تسلیت میگم.مامانها من یه حاجتی دارم. برام دعا کنید ...التماس دعا
یه مامان
پاسخ
سلام مامان عزیز ممنون، ان شاالله که به حق همین روز حاجت روا بشید